Homeforum.majelisrasulullah.orgbermimpi mengenai arwah bapa saya, arsip 2007

bermimpi mengenai arwah bapa saya, arsip 2007

forum.majelisrasulullah.org 0 0 likes 325 views share

 

   Ash        Maksud mimpi - 2007/12/05 01:36 Assalamualaikum ..
   
              Semoga Habib dan keluarga serta ahli majelis Rasulullah dalam
              lindungan yang Maha Esa

              Saya ada bermimpi mengenai arwah bapa saya...mimpinya kira2
              begini..:

              Saya dan keluarga melalui satu jalan hutan dan ditepi itu ada org
              yang sedang terlantar sakit ...kemudian kami melalui satu kawasan
              anak2 sedang bersilat sambil berzikir macam tu...
              dan kami pun berjalan lagik dan melalui jalan yang sama iaitu
              tempat org yang sakit terlantar itu....kawasannya dibawah pokok
              besar ada pondok....dan saya pun terpandang wajahnya mirip arwah
              ayah saya dan ibu suruh saya melihat org itu lalu saya pun pergi
              dan saya pun bertanya pakcik ni mukanya macam ayah saya tapi org
              tua itu terus katakan aku tak ada anak...
              dan saya cakap lagik muka pakcik ini mirip arwah ayah saya dan dia
              pun memberi respon yang o.k ..keadaannya agak sedih sbb takder org
              ambil tahu tentang org tua yang menyerupai ayah saya itu tetapi
              org tua itu agak tenang2 saja.....tiba2 datang jururawat utk
              bawanya ker hospital
              dan apabila diangkat org tua itu mukanya langsung berubah dan
              tidak serupa langsung dgn arwah ayah saya dan tiba-tiba anak orang
              tua itu pun muncul.......
              Kemudian saya pun balik dan didalam mimpi itu rakan saya berkata
              tuhan jelma kan org itu supaya untuk menghilangkan rindu saya
              terhadap arwah...
              kemudian saya pun menangis sambil memeluk ibu saya dan saya
              berkata hilang rinduku ini wahai ibu setelah melihat org tua yang
              mirip arwah ayah saya....begitu lah lebih kurang mimpi saya..
              Apakah maksud mimpi saya tu ya Habib...adakah ayah saya
              tersiksa..atau dia bahagia di alam sana bersama PenciptaNya yang
              Maha Agong ?????

              Saya insyaAllah tiap2 hari tidak lupa hadiahkan alfatihah dan
              doakan utknya.....ayah saya semasa hidupnya adalah seorang imam di
              surau dan mengajar anak2 kecil baca al-quran dan kami adik beradik
              dididik dgn ajaran agama yang kuat dan mereka mmg ikut cuma saya
              yang agak degil ya Habib.....
              Susah hati saya ya Habib dengan mimpi ini harap2 ayah saya bahagia
              di sana......

              Maaf ya Habib panjang saya tulis ambil masa Habib untuk membaca

              Terima Kasih
              Kuala Lumpur

                               | | ==========

   munzir     Re:Maksud mimpi - 2007/12/05 16:20 Alaikumsalam warahmatullah
              wabarakatuh,
    
              Anugerah dan Cahaya Rahmat Nya semoga selalu menerangi hari hari
              anda,

              Saudaraku yg kumuliakan,
              sepanjang yg saya fahami, mimpi itu isyarat kerinduan ayah anda
              pada anda, Allah menyampaikannya pada anda brntuk kerinduan itu
              dengan mimpi itu, sebab sebagian ulama mengatakan takwil mimpi
              sering berbalik dari aslinya, jika ia mimpi salah satu saudaranya
              wafat maka takwilnya adalah orang tu panjang umur,
              saya pernah mimpi ibu saya wafat, maka Guru Mulia saya katakan
              ibumu akan panjang umur, dan terbukti sekarang ibu ana masih segar
              bugar, dan mimpi itu sudah 11 tahun yg lalu,

              demikian pula jika mimpi anda rindu pada ayah yg telah wafat maka
              maknanya ayah anda lah yg rindu pada anda,

              Demikian saudaraku yg kumuliakan, semoga dalam kebahagiaan selalu,
              semoga sukses dg segala cita cita,

              Wallahu a'lam

              Forum silahturahmi jama'ah Majelis Rasulullah, klik disini http://
              groups.yahoo.com/group/majelisrasulullah

              Peduli Perjuangan Majelis Rasulullah saw
              No rekening Majelis Rasulullah saw:
              Bank Syariah Mandiri
              Atas nama : MUNZIR ALMUSAWA
              No rek : 061-7121-494
              
                                | | ==========

   lubnaalidrus Re:Maksud mimpi - 2007/12/17 19:04 Assalamu'alaikum WrWb,
                Saya pernah bermimpi bertemu dengan Habib Umar bin Hafiz, 2
                kali.
                Apa artinya ?

                               | | ==========

   munzir     Re:Maksud mimpi - 2007/12/18 02:16 Alaikumsalam warahmatullah
              wabarakatuh,
    
              Limpahan kebahagiaan dan kesejukan hati semoga selalu menerangi
              hari hari anda,

              Saudariku yg kumuliakan,
              bermimpi jumpa dg orang shalih menunjukkan hubungan ruh dengan
              mereka, sebagimana sabda Rasul saw : "Ruh adalah bagai pasukan yg
              berkelompok kelompok, jika saling menyayangi maka akan bersatu,
              dan jika membenci maka berpisah" (Shahih Bukhari)

              sabda Rasulullah saw :"Mimpi baik adalah dari Allah dan mimpi
              buruk adalah dari syaitan", juga sabda Rasulullah saw : "Mimpi
              orang mukmin adalah salah satu dari bagian kenabian" (Shahih
              Bukhari).

              Demikian saudariku yg kumuliakan, semoga dalam kebahagiaan selalu,
              semoga sukses dg segala cita cita,

              Wallahu a'lam

              Forum silahturahmi jama'ah Majelis Rasulullah, klik disini http://
              groups.yahoo.com/group/majelisrasulullah

              Peduli Perjuangan Majelis Rasulullah saw
              No rekening Majelis Rasulullah saw:
              Bank Syariah Mandiri
              Atas nama : MUNZIR ALMUSAWA
              No rek : 061-7121-494
              
                                | | ==========

sumber
http://arsip.majelisrasulullah.org/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=34&func=view&id=9997
© http://carauntuk.com/bermimpi-mengenai-arwah-bapa-saya-arsip-2007

Sponsor 2

Leave a Reply